Upišite se
Nemačko Srpski – Srpsko Nemački poslovni odnosi, vesti, firme, delatnosti i proizvodi vrhunskog kvaliteta

Prava nemačkih i srpskih potrošača?

made-in-germany-rs-dm-colgate

Nedavno je nemački prodajni lanac “DM” uklonio sa svojih rafova u Austriji pastu za zube“Kolgejt”, jer je proizvođač smanjio gramažu, a ostavio istu cenu. Kada bi se tako nešto desilo u Srbiji, ovdašnje prodavnice ostale bi poluprazne, piše “Blic”.

U austrijskim prodavnicama DM-a police za paste sada su prazne, a na njihovom mestu je obaveštenje: “Ista cena sa manje sadržaja. Zbog toga smo ih uklonili“. Kada bi se marketi u Srbiji, na primer, držali ovog principa, ispraznili bi rafove sa čokoladama, testeninama, mlečnim proizvodima, smrznutim povrćem, supama u kesicama, grickalicama, keksom, deterdžentom, ali i sa raznim drugim proizvodima kojima je u poslednje dve, tri godine smanjena gramaža, a cena ostala ista, ili čak i porasla.

Većina čokolada u Srbiji već odavno nema 100 grama. Njihova težina je prvo pala na 90, pa još za 10 grama, a sada sve češće može da se nađe i tabla od 75 grama. Izgleda isto, ali su kockice tanje, a to primetimo tek kada je otvorimo. Pavlaka se sa 200 mililitara smanjila na 180, supa iz kesice već dugo nije dovoljna za četiri tanjira, a u prodaji mogu da se nađu i pakovanja papirnih maramica sa devet umesto deset komada.

U udruženjima potrošača se slažu da je u pitanju obmana, ali u Ministarstvu trgovine, s druge strane, kažu da prekršaj ne postoji ako je proizvod pravilno deklarisan i ako je na omotu naznačeno koliko grama ima proizvod.

– Reč je o klasičnom marketinškom triku, gde se u potpuno istoj ambalaži, istog oblika, s istom cenom, čak po neki put i većom, prodaje proizvod koji je do juče imao veću gramažu. Na taj način roba poskupljuje pred našim očima, a mi to ne primećujemo, jer proizvođači smatraju da potrošači većinu stvari kupuju po navici, ne proveravajući deklaracije, a sama ambalaža izgleda u detalj isto kao što je izgledala pre nego što je težina proizvoda smanjena – objašnjava Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača.

Ako malo bolje pogledamo, shvatićemo da su kutije muslija preko noći postale uže, broj krekera u pakovanju se smanjio, kao i broj listića u rolni toalet-papira. I dno tegle je izdignuto kako bi u nju stalo manje, u kesicama sa grickalicama ima sve više vazduha, čaše za jogurt i pavlaku su niže i uže, kockice čokolade tanje, a smrznuto povrće i testenina ne teže više pola kilograma, već 100 grama manje. Primena menjanja količine proizvoda u pakovanju omogućena je 2009. godine, kada je u Evropskoj uniji (EU) doneta direktiva kojom su ukinuti raniji propisi o obaveznim standardnim pakovanjima, što su proizvođači jedva dočekali.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Ostavite odgovor

Najnoviji članci

Kategorije

Blog

Arhiva članaka

Sign up for Made in Germany RS - Newsletter

* = required field