Upišite se
Nemačko Srpski – Srpsko Nemački poslovni odnosi, vesti, firme, delatnosti i proizvodi vrhunskog kvaliteta

Opelov dizel motor prilagođen za plovila

made-in-germany-rs-opel-logo

Opelov 2.0 litarski dizel motor koji se proizvodi u nemačkoj fabrici u Kajzerslauternu, preduzeće „Cimco Marine AB“ adaptiralo je u vanbrodski motor, nazvavši ga OXE.

Ovaj dizelaš, koji se inače nalazi u automobilima modela Cascada, Insignia i Zafira, u prepravljenoj verziji četvorocilindarskog motora za plovila ima 147 kW/200 ks pri 4.100 o/min, uz maksimalni obrtni moment od 400 Nm pri 2.500 o/min. U slučaju korišćenja za pokretanje čamca, motor zahteva servisiranje tek na svakih 200 časova, što je dvostruko veći period u odnosu na benzinski motor koji treba servisirati svakih 100 sati, uz veliki servis nakon 2.000 sati.

S obzirom da brodski motori trpe ogromne napore zbog rada pod punim gasom najveći deo vremena, adaptirani opelov turbo dizelaš troši 43 litara goriva na čas, što je u proseku 42 posto manje goriva od modernih dvotaktnih vanbrodskih motora. Uz to, ovaj motor u velikoj meri smanjuje buku, a produžava i plovnu autonomiju brzih čamaca dizajniranih za pecanje u dubokom moru, za spasilačke misije ili za potrebe ribljih farmi u priobalnim vodama. Gorivo je niske zapaljivosti, pa zabrana pristupa nekim pristaništima, koja važi za čamce sa benzinskim vanbrodskim motorima, ne važi za OXE, prenosi „B92“.

– Adaptacija motora za potpuno različito okruženje i namenu je bio značajan izazov. Morali smo da menjamo karakter agregata, u potpunosti promenivši njegovo podešavanje. S obzirom na prirodu upotrebe motora, izbegli smo visok obrtni moment pri niskim obrtajima, po čemu je on čuven, a ciljali smo ka većoj izlaznoj snazi, neophodnoj za visoke krstareće brzine – objašnjava Masimo Žiro, asistent glavnog inženjera u Opelovom razvojnom centru u Torinu.

Cimco je ovaj motor prilagodio i za upotrebu na nemirnim morima, opremivši ga sistemom suvog kartera, što mu garantuje snabdevanje uljem bez obzira na vremenske uslove. Patentirani potisnik sa kaišem prenosi snagu motora kroz pogonski sistem do propelera, koji može da izdrži visoki obrtni momenat turbo dizela. Sofisticirani pogonski sistem skiperu obezbeđuje dobru kontrolu pri niskim brzinama, što je od ključnog značaja pri potragama i spasilačim misijama, a trenutno je nedostupno kada su u pitanju dvotaktni vanbrodski motori niskog obrtnog momenta.

OXE Diesel ima i zatvoren sistem hlađenja, što je odlučujuća prednost pri ledenim uslovima ili vodama sa bujnom vegetacijom.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Ostavite odgovor

Najnoviji članci

Kategorije

Blog

Arhiva članaka

Sign up for Made in Germany RS - Newsletter

* = required field