Onlajn trgovina porasla tokom korona krize

Globalna ekonomska kriza usled virusne pandemije donela je puno promena, među kojima je i rast kupovine preko interneta. U Srbiji su tokom karantina ljudi bili prinuđeni da kupuju onlajn i puno njih je tada bilo u nedoumici, pa se povećao broj prigvora, ali i povraćaja proizvoda.

Prema rečima pomoćnice ministra trgovine, Višnje Rakić, u našoj zemlji je došlo do znatnog povećanja onlajn trgovine u odnosu na period pre korone, zbog čega je potrebno da se kupci informišu o svojim pravima i obavezama, prenosi RTS.

– Ljudi su ranije kupovali određene proizvode elektronski, ali se za vreme korone kupovina proširila i na sve proizvode lične potrošnje. Statistika pokazuje da je onlajn trgovina dostigla rast od 45 procenata – kaže Rakićeva i ističe da kupci treba da znaju da, ukoliko kupuju onlajn, imaju pravo povraćaja naručenog proizvoda u roku od 14 dana.

Kako je objasnila, prodavac je dužan da, prilikom isporuke robe, pošalje i obrazac za odustanak uz koji se roba može vratiti prodavcu bez obrazloženja i naknade troškova. Takođe, navodi Rakićeva, i trgovac ima rok od 14 dana da kupcu vrati novac.

– Za ovaj sektor nadležni su tržišni inspektori kojih ima oko 400 i koji su u prethodnom periodu uložili svoj profesionalni maksimum kako bi rešili sve prigovore potrošača – ističe Rakićeva.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор