Nemci ne znaju šta će sa 350.000 polovnih dizelaša sem da ih šalju na Balkan

Počev od skandala sa Folksvagenom i drugim velikim svetskim proizvođačima vozila, sve više evropskih gradova uvodi ograničenja ili zabrane za dizel vozila, što se sada pogubno odražava na posao preprodavaca polovnih automobila u Nemačkoj.

– Donedavno mi je prodaja dizelaša išla odlično, a sada ih se ne mogu osloboditi zbog tih zabrana. Evo, Pasat dizel, euro 6, skoro nov automobil, ne mogu da ga prodam ni po 7.000 eura nižoj ceni – priča Akajgan Hasan, vlasnik prodavnice polovnih automobila u Nemačkoj, a prenosi Dojče vele.

Podaci nemačkog udruženja trgovaca automobila pokazuju da dizel vozilo staro tri godine, koje je prešlo ukupno 45.000 kilometara, trenutno na tržištu polovnjaka gubi polovinu svoje vrednosti. Kod nemačkih trgovaca trenutno se nalazi oko 350.000 takvih novijih polovnih automobila, čija ukupna vrednosti iznosi pet milijardi eura, ali za koje više nema kupaca.

“Svi mi govore teraj auto na Balkan, izvezi ga u Srbiju, Hrvatsku, prešao je 300.000 kilometara, a može još toliko”, kaže jedan nemački trgovac polovnjaka, a to je upravo ono što tamošnji autodileri i rade. Naime, tokom prošle godine iz Nemačke je na istočno i jugoistočno evropsko tržište izvezeno 226.000 polovnih automobila, što je duplo više nego 2013. godine, odnosno pre skandala sa Folksvagenom, kada je ukupno bilo izvezeno 142.000 vozila.

U Nemačkoj se dizel vozila sve manje prodaju, prvenstveno zbog zabrane, odnosno ograničenja vožnje u takozvanim urbanim ekološkim zonama koje su tokom poslednjih nekoliko godina uvedene u pedesetak nemačkih gradova. Dizelašima je potpuno zabranjeno da ulaze u centar Štutgarta i Hamburga, a sudeći prema najavama, ovakve zabrane će u buduće biti još rigoroznije. Primer Nemačke sledili su i Milano i London, a po svoj prilici ovaj talas će se u narednim godinama proširiti i na druge svetske metropole i gradove.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Ostavite odgovor