Upišite se
Nemačko Srpski – Srpsko Nemački poslovni odnosi, vesti, firme, delatnosti i proizvodi vrhunskog kvaliteta

Nemačka traži 1.000 mašinovođa i 2.000 vozača autobusa

made-in-germany-rs-voz-na-mostu

Udruženja nemačkih prevoznika (VDV) apeluju i upozoravaju na veliku neravnotežu u sve gušćoj mreži javnog prevoza i sve većem broju vozača koji odlaze u penziju ili se nalaze pred penzijom.

Po pisanju „Dojče velea“, situacija je posebno kritična što se tiče mašinovođa, zbog čega se granski sindikat „GDL“ žali da niko više ne želi da vozi lokomotive, jer očigledno niko nije spreman na samoću i rad po smenama. Prosečna starost vozača podzemnih i nadzemnih železnica u Berlinu je 50 godina, a zvanični podaci govore da trenutno širom Nemačke nedostaje od 800 do 1.000 mladih mašinovođa.

Od kako je pre nekoliko godina u Nemačkoj ukinut monopol železnice u međugradskom saobraćaju, na tržištu se pojavio i akutni manjak vozača autobusa na dužim relacijama, a Nemačko udruženje autobuskih prevoznika prijavljuje trenutni manjak od 2.000 vozača. Udruženja smatraju da bi se u narednim godinama taj broj mogao popeti na čak 10.000, zbog čega su pokrenula agresivnu kampanju među mladima pod sloganom: „Pokreni nešto – budi vozač autobusa“.

Slična situacija je prisutna i u rastućem sektoru drumskog teretnog prevoza. Trenutno se za taj posao obučava oko 7.000 mladih ljudi, ali oni presporo ulaze na tržište rada i ne mogu da pokriju rastući manjak. Tačni podaci koliko širom Nemačke trenutno nedostaje vozača teretnjaka ne postoje, ali samo na području grada Duisburga, gde je najveća rečna luka u Evropi i sedište mnogih špediterskih kompanija, nedostaje 3.000 vozača.

Wolfgang Westermann iz Udruženja profesionalnih vozača kaže da su mnogi špediteri prisiljeni da svoje vozače zadržavaju i posle odlaska u penziju, dok drugi pojačavaju potražnju za vozačima širom Evropske unije.

Nemačka jedino ne vapi za pilotima, jer je ovo tržište zasićeno, poručuju iz udruženje pilota „Cockpit“. Manjak pilota je primetan u Aziji i SAD, ali tamo su i radni uslovi dosta lošiji nego u Evropi, zbog čega se većina pilota trudi da svoje uloženo vreme i novac (najmanje 200.000 eura za školovanje) nadoknadi boljim radnim ugovorima kod evropskih kompanija.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Ostavite odgovor

Najnoviji članci

Kategorije

Blog

Arhiva članaka

Sign up for Made in Germany RS - Newsletter

* = required field