Upišite se
Nemačko Srpski – Srpsko Nemački poslovni odnosi, vesti, firme, delatnosti i proizvodi vrhunskog kvaliteta

Nastavlja se masovni uvoz polovnjaka

Iako je ministar životne sredine Goran Trivan najavio da “nećemo postati sigurna luka za auto-otpad iz Nemačke”, Srbija još uvek nije pooštrila kriterijume za uvoz, pa se i dalje nastavlja masovni priliv automobila kojima je poodavno istekao rok trajanja.

– Iako nemamo ništa protiv uvoza polovnih vozila, jer nemaju svi da kupe novo, podaci su frapantni. U Srbiju je za prvih pet meseci ove godine uvezeno 55.764 polovnih vozila – navodi generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih vozila Boban Nikolić, a prenose “Večernje novosti”.

Po podacima ove asocijacije, u Srbiji je, zaključno sa majem, registrovano 13.160 novih putničkih i lakih komercijalnih vozila, od čega 11 hiljada putničkih vozila. Što se polovnjaka tiče, od ukupnog broja uvezenih vozila, više od 30 hiljada je sa motorom EURO3, starih između 13 i čak 19 godina! Onih sa EURO 4 motorom, starih između 10 i 13 godina uvezeno je oko 16 hiljada, sa EURO5 motorom 8.325, starih od 3 do 8 godina, a svega 1.130 automobila je sa motorima EURO 6 standarda, koji se prave od 2015. godine.

U svemu ovome posebno brine masovan uvoz starijih dizelaša koji se u sve više evropskih gradova okrivljuju kao najveći zagađivači i uzročnici mnogih respiratornih bolesti. Oni u odnosu 60:40 prednjače nad benzincima. U ovoj godini u Srbiju je pristiglo gotovo 10 hiljada polovnih „Folksvagenovih“ vozila, za njima je “Opel” sa 6.749 vozila, „Pežo“ sa 5.851, „Reno“ sa 4.832 i „Fijat“ sa 3.918 vozila…

Još uvek nema naznaka da će se nešto promeniti na ovom polju, a posebno kada je u pitanju naplata eko-takse od 12.000 dinara po toni vozila, koju plaćaju uvoznici novih vozila, ali ne i fizička lica koja uvoze polovnjake.

Veliki problem je i što je Srbija među retkim evropskim zemljama u kojima nema podsticaja za kupovinu hibridnih i električnih automobila. Te subvencije bi morala da prati i mreža EV punjača, kojih sada u našoj zemlji ima u minimalnom broju.

Nakon čuvene odluke suda u Lajpcigu da dozvoli nemačkim gradovi zabranu dizelaša u svojim centrima, drugi po veličini nemački grad Hamburg je tu mogućnost prvi i sproveo u delo. Međutim, saobraćaj je zabranjen za EURO 5 i starije modele na samo dve deonice, što je izazvalo oštre reakcije javnosti.

Sledeći je na redu Štutgart, koji je najavio zabranu dizelaša od januara 2019. Prema saznanjima portala “SWR”, zabrana će važiti za EURO 4 i starije modele, što će, prema nekim računicama, biti dovoljno da se nivo zagađenja spusti na nivo zahtevan od Evropske komisije.

Ovakva odluka glavnog grada pokrajine Baden-Virtemberg razbesnela je ekološku organizaciju “DUH” koja ju je već tužila zajedno sa pokrajinom Severna Rajna-Vestfalija zbog visokog nivoa zagađenja u Štutgartu i Diseldorfu. Inače, u ovom trenutku preko 80 nemačkih gradova prekoračuje normu zagađenja dozvoljenu u EU.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Ostavite odgovor

Najnoviji članci

Kategorije

Blog

Arhiva članaka

Sign up for Made in Germany RS - Newsletter

* = required field