„Mercedes“ sa Rusijom sarađuje nesmetano

made-in-germany-rs-mercedes-logo

Nemačka automobilska kompanija „Mercedes“ u prvih šest meseci povećala je prodaju svojih vozila na ruskom tržištu za 40 posto i ne namerava da uvodi ekonomske sankcije ovoj zemlji. Ukupne investicije vodećih nemačkih preduzeća u Rusiji u poslednjih pet godina prelaze 10 milijardi eura, a procene govore da bi oko pola miliona Nemaca ostalo bez posla, u slučaju da trgovina sa Rusijom stane, prenosi „RTS“.

Direktor „Mercedesa“ Diter Zece naglašava da rast ruskog tržišta u segmentu komercijalnih vozila ujedno predstavlja i rast evropskog tržišta. Na prezentaciji nove celokupne game dostavnih vozila, Zece je napomenuo da su Rusija i Južna Amerika jedine zemlje gde se prodaja još može širiti. Naravno, kako kaže, tu je i Kina, ali da biste tamo prodali proizvod, morate imati zajedničku investiciju sa domaćom partnerskom kompanijom. Direktor „Mercedesa“ nije uveren da bi sankcije Rusiji dale određene rezultate, već misli da bi samo usporile rast koji je svima potreban.

– Postigli smo sporazum sa argentinskom Vladom da otvorimo fabriku sa 1.500 zaposlenih, ali tražimo da naš automobil ima status domaćeg vozila i da na njegovo sklapanje ne plaćamo carinu i porez. Argentina će nam izaći u susret, jer će to smanjiti nezaposlenost u zemlji – objašnjava Zece.

Ukupna vrednost privredne razmene Rusije i Nemačke na mesečnom nivou meri se milijardama eura, a ruske su kompanije prisutne u Berlinu, ne samo zbog istorijske, već i zbog praktične dimenzije trgovine.

– Verujemo da je razmena najbolji način saradnje. Nama je potreban gas za proizvodnju, a Rusima gotovi proizvodi. U međuvremnu smo ipak otvorili fabriku u Rusiji zbog poreza i carine. Naš proizvod je 30 posto jeftniji, a za početak smo zaposlili 600 radnika – priča Vilem Benzesen iz Kompanije „Dajmler“.
Automobilska industirija lagano se oporavlja od udarca izazvanog padom berze 2008. godine. Međutim, još uvek postoji opasnost da se taj blagi rast ponovo zaustavi. Najveći proizvođači vozila svakako su nemačke kompanije koje više od 50 posto tržišta kontrolišu putem licenci ili direktnom prodajom. Nemci smatraju da ne treba praviti nikakve eksperimente sa tržištima, a naročito ne sa ruskim, čiji kapacitet podrazumeva trećinu svih prodatih vozila u Evropi.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Ostavite odgovor