Lidl razvija standard za uzgoj koji čuva biodiverzitet

Nemački trgovinski lanac Lidl je, u saradnji sa međunarodno priznatim stručnjacima za održive prehrambene sisteme, započeo rad na razvoju modula za očuvanje biodiverziteta u okviru priznatog GLOBALG.A.P. integrisanog standarda.

Dodatni modul koji promoviše biološku raznovrsnost u konvencijalnoj poljoprivredi bi trebalo da bude dostupan svim proizvođačima do kraja 2021. godine, prenosi eKapija.

– Zaštita biodiverziteta i zdravi ekosistemi su vrlo važan segment našeg poslovanja, jer čini suštinsku osnovu za bogat asortiman, posebno voća i povrća. Ako ih zaštitimo, ne samo da stvaramo osnovu za visokokvalitetne proizvode, već istovremeno obezbeđujemo i visoke poljoprivredne prinose – kaže Daniel Petrovečki, direktor nabavke kompanije Lidl Srbija.

On je objasnio da snovni standard za upravljanje poljoprivredom GLOBALG.A.P. obuhvata dobre poljoprivredne prakse za sve oblike proizvodnje. Kako kaže, uz dodatni modul „Biodiverzitet“, proizvođači voća i povrća će imati prilike da u sklopu godišnje revizije provere sopstvene poljoprivredne prakse za očuvanje biodiverziteta, kako bi rezultate svoje posvećenosti mogli da istaknu trgovcima hranom. Da bi ostvarili i oživeli ovaj dalekosežni standard, kaže Petrovečki, proivođačima su na raspolaganju i odgovarajuće mere podrške poput obuke.

– Lidlova inicijativa za implementaciju biodiverziteta u proizvodnji voća i povrća veoma se uklapa u GLOBALG.A.P. viziju promocije sigurne i odgovorne proizvodnje hrane širom sveta – poručio je Kristijan Meler, generalni direktor GLOBALG.A.P.

Razvijanjem modula za konvencionalno uzgajanje voća i povrća, Lidl aktivno promoviše zaštitu biodiverziteta kao deo svoje strategije održivosti. Projekat je deo već postojećih mera usmerenih na ovaj cilj, u koje su takođe uključeni i ponuda organske hrane i Lidlov sopstveni brend organskih proizvoda BIO Organic. Nemačka kompanije je i u Srbiji nedavno obogatila svoj asortiman sa više od 60 BIO Organic proizvoda koji se mogu prepoznati po zelenim cenovnim oznakama.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Ostavite odgovor