Koji modeli automobila prave najviše profita kompaniji?

Najveću zaradu svom vlasniku donosi najprepoznatljiviji sportski automobil svih vremena, legendarni Porsche 911, odnosno njegova najnovija generacija sa oznakom 992, koja ubedljivo najviše zarađuje u poređenju sa svim novim vozilima na tržištu u poslednjih godinu dana.

Sa samo 11% udela u ukupnoj Porscheovoj prodaji, 911 nikako nije najprodavaniji model, ali je ipak najisplativiji sa neverovatnih 30% zarade. Na listi su iza 911-ice i svi ostali popularni SUV-modeli, ali i jedan Ferrari F8 Tributo, koji se prodaje uz maržu od čak 50%, a Ferrariju donosi 17% zarade ili oko 307 miliona eura, piše agencija Blumberg.

Od SUV-ova se najbolje plasirao Mercedes GLE, koji sa GLS-om čini samo 9% prodaje ove kompanije, ali donosi 24% zarade. Odmah iza je BMW X5 sa 7% udela u prodaji i 16% u zaradi. Na listi je i model DBX, SUV vozilo iz Aston Martina koje će tek u decembru stići na tržište. On će sledeće godine udvostručiti prodaju britanskog proizvođača i sa planiranom prodajom od 4.500 primeraka profitirati 21%.

Razloge za izrazito veliku zaradu Porscheove 911-ice Blumbergov analitičar Majkl Din vidi i u raznovrsnosti ponude. Kako kaže, ovaj model je profitabilan sam po sebi, a kada se dodaju brojne varijacije, zarada je ogromna.

– Kada se u obzir uzmu dodaci poput keramičkih kočnica ili turba, to drastično podiže cenu, a ima malo uticaja na troškove proizvodnje. Ako pretpostavimo da će se prodati 10.000 primeraka modela 911 Turbo, plus GT3 i Turbo S, samo Turbo će Porscheu doneti pola milijarde dolara profita – kaže Din i ističe da 911 beleži rast prodaje uprkos trenutnom padu nemačkog tržišta, koje je jedno od najvažnijih za taj model.

Što se tiče Taycana, Porsche je u njegov razvoj i proizvodnju uložio 6,6 milijardi dolara, a planira da proizvodi 30.000 primeraka godišnje. Kako se procenjuje, Porscheov električni model bi trebalo da počne da donosi profit tek 2023. godine.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Ostavite odgovor