Henkel dostigao nove rekorde prodaje i prihoda

Nemački “Henkel” je u protekloj godini po prvi put ostvario korigovani operativni profit veći od 3 milijarde eura, saopštavaju iz kompanije.

– Prpšla godina je bila veoma uspešna za Henkel. Postigli smo novi rekordni rast prodaje i prihoda i tako ostvarili postavljene finansijske ciljeve. Takođe smo ostvarili značajan i održiv nivo prihoda – navodi izvršni direktor kompanije Hans Van Bajlen.

U septembru 2016. Henkel je završio preuzimanje kompanije “Sun Products”, što je druga najveća transakcija u istoriji kompanije.

– Ovo je veliki korak koji u Severnoj Americi značajno jača poslovanje sektora Deterdženti i kućna hemija. U novembru smo predstavili i nove strateške prioritete za 2020. godinu i period posle. Na osnovu odličnih rezultata i jasnih prioriteta za naredne godine posvećeni smo uspešnom razvoju kompanije i u budućnosti – dodaje Van Bajlen, a prenosi “eKapija”.

U poređenju sa prethodnom godinom godinom, prodaja kompanije je 2016. dostigla novi rekordni nivo od 18,714 milijarde eura, uz rast od 3,5 posto. Kada se u obzir uzmu i efekti kursnih razlika, prodaja postigla rast od 7,1 posto. Pozitivni efekat od akvizicija i prodaja iznosio je 4 posto, prvenstveno kao rezultat kupovine kompanije Sun Products.

Organski rast prodaje, bez uticaja valutnih kretanja i akvizicije i prodaje, postigao je rast od 3,1%. Nakon korekcije jednokratnih dobiti, jednokratnih troškova i troškova restrukturiranja, korigovani operativni profit (EBIT) je dostigao 3,172 mlrd. eura, što predstavlja rast od 8,5% u odnosu na 2,293 mlrd. eura iz prethodne godine.

Sva tri Henkelova sektora doprinela su pozitivnom učinku i solidnom rastu organske prodaje. Adhezivi tehnologije je ostvario rast 2,8%, nadmašivši tako širenje tržišta, Beauty care je veći za 2,1%, dok je sektor Deterdženti i kućna hemija ostvario rekord u rastu prodaje od 4,7%. Tržišta u razvoju nastavila su sa rastom organske prodaje, dvocifrenim rezultatima u regionu Latinske Amerike, i rastom od 7% u regionu Istočne Evrope.

– Očekujemo nastavak promenljivog i neizvesnog stanja na tržištu. Ipak, zahvaljujući jasnom strateškom opredeljenju, jakom globalnom timu i inovativnim brendovima i tehnologijama na vodećim tržištima, uveren sam da ćemo nastaviti sa profitabilnim rastom. U 2017. očekujemo organski rast prodaje od 2 do 4 %, rast korigovanog prihoda od prodaje (EBIT) za više od 17%, a rast korigovanog prinosa po prioritetnoj akciji od 7 do 9% – najavio je Van Bajlen.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор