EU zabranila spajanje Alstoma i Simensa

Evropske vlasti su odbacile zahtev za mega spajanje železničkih sektora francuskog Alstoma i nemačkog Simensa, potvrdila je čelnica Antimonopolske komisije Evropske unije Margret Vestager.

Ona je objasnila da bi to merdžovanje praktično dovelo do stvaranja monopola na evropskom tržištu, ugušilo fer konkurenciju i izazvalo porast cena železničkog putničkog transporta, prenosi agencija Asošiejted pres.

Prilikom donošenja ovakve odluke Komisija je bila prinuđena da se nosi sa političkim pritiscima dve najmoćnije države Unije, koje su se nadale da će ovim spajanjem stvoriti globalnog konkurenta kineskoj kompaniji CRRC, ocenjuje američka agencija.

I francuska i nemačka kompanija su u svetu poznate po prozivodnji vozova velike brzine, Alstomovog TGV i Simensovog ICE voza, a oba proizvođača izrađuju i sisteme signalizacije za potrebe železnice.

– Komisija je zabranila spajanje jer kompanije nisu bile spremne da otklone našu ozbiljnu zabrinutost u pogledu konkurencije – izjavila je Vestagerova.

Zabrana spajanja nije česta odluka Antimonopolske komisije EU, s obzirom na to da je za poslednje tri decenije odobrila više od 6.000 ugovora, a zabranila tek nešto manje od 30.

Odluku Komisije Francuska je osudila čak i pre zvaničnog saopštenja, a francuski ministar finansija Bruno Le Mer je rekao da će odluka Vestagerove „ići na ruku ekonomskim i industrijskim interesima Kine“.

Le Mer je ovu odluku nazvao političkom i ekonomskom greškom, uz napomenu da će potez EU „sprečiti Alstom i Simens, dva šampiona u železničkoj signalizaciji i transportu, da se spoje kako bi imali istu težinu kao i veliki kineski industrijski prvak (CRRC)“.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор