Da li je „Made in Germany“ dovoljno?

made in germany-rs-mig01

Više agencija komentarise ovih dana rezultate istraživanja državne agencije za spoljnu trgovinu i marketing „Germany Trade&Invest“, koja je u 15 zemalja pokušala da utvrdi kolika je u stvari danas vrednost oznake „Made in Germany“. Uopšteni zaključak je da je ova oznaka, u smilsu garancije kvaliteta, širom sveta i dalje poznata i cenjena iako sama po sebi nije više dovoljna da garantuje dugoročni uspeh nemačkih proizvoda. Kao neophodnu meru istraživači sugerišu aktivnost na planu dugoročnog vezivanja kupaca za nemačke proizvode.

Za USA, gde su po pravilu kupci zahtevni i dobro informisani, ova oznaka stvarno predstavlja sinonim za kvalitet, preciznost i pouzdanost,naročito ako se radi o mašinama i automobilima. Za Amerikance je dovoljno i to da nemački proizvođač navede da je roba proizvedena u USA – uz poštovanje nemačkih standarda.

Brazilski bogataši izuzetno cene nemačke proizvode a njihova tzv. „nova srednja klasa“ ih često ne prepoznaje. Istraživači ukazuju na činjenicu da na brazilskom tržištu cena proizvoda ima sve veći uticaj na kupce, istovremeno dajući preporuku da nemačke firme moraju da poprave marketing na ovom tržištu jednom od najatraktivnijih za njih.

Kina i njeno veoma živo – za mašinsku industriju najvažnije – tržište već počinje da predstavlja problem za nemačke firme, pre svega zahvaljujući sve aktivnijoj konkurenciji, tako da dobit počinje polako da opada. U ovoj zemlji nemačka preduzeća moraju da proizvode na licu mesta, ali i da dokažu kupcima da je kvalitet tih proizvoda u skladu sa imidžom oznake „Made in Germany“.

Za Rusiju ova oznaka i dalje oslikava proizvode vrhunskog kvaliteta. Na tom tržištu su nemački automobili, mašine, industrijska postrojenja, lekovi, odeća i životne namirnice izuzetno cenjeni, ali to nije slučaj sa proizvodima informacione i komunikacione tehnologije.

U Ujedinjenim Arapskim Emiratima je uočeno da, i pored vrlo jakog marketinškog dejstva ove oznake, sve to polako slabi i da nije više dovoljno pouzdati se samo u oznaku.

Pre 130 godina je u V.Britaniji oznaka „Made in Germany“ i smišljena, a danas je u toj zemlji imidž proizvoda sa ovom oznakom bolji nego ikada.

Slično je i u Španiji, Italiji, Južnoj Koreji i Poljskoj gde se proizvodi sa ovom oznakom visoko rangiraju.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор