Budi se evropska auto-industrija

Iako se na većem delu evropskog kontinenta i dalje vodi dramatična borba sa pandemijom korona virusa, velike automobilske kompanije postepeno pokreću proizvodnju, a među prvima su i nemački Audi i Volkswagen.

U Audijevoj fabrici u mađarskom Đeru oko 100 radnika pogona za izradu motora već je pokrenulo prozvodne trake, a za sada rade u jednoj smeni. Druga proizvodna linija počeće sa radom do sledeće nedelje, prenosi agencija Blumberg.

Takođe i nemački Volkswagen najavljuje da će od sledeće nedelje nastaviti u Evropi sa proizvodnjom u fabrikama putničkih vozila, mada većina njegovih pogona u Kini već radi. Prve evropske fabrike koje će proraditi su one u Nemačkoj i Slovačkoj. Fabrike u SAD, Portugaliji, Španiji i Rusiji nastaviće sa proizvodnjom posle 27. aprila, dok će fabrike u Južnoj Africi, Argentini, Brazilu i Meksiku proraditi u maju. Odluke različitih vlada o ukidanju vanrednih mera utiču na postepeno otvaranje fabrika, kaže direktor VW-a Ralf Brandšteter i dodaje da je kompanija razvila mere za zaštitu zdravlja svojih zaposlenih.

I francuski i korejski proizvođači automobila ponovo su otvorili neke fabrike u Evropi, kao najavu početka normalizacije svoje proizvodnje. Renault je delimično obnovio proizvodnju u fabrici u Portugaliji, dok je početak rada pogona u Rumuniji planiran za 21. april. Ove nedelje počinje sa radom i fabrika korejske kompanije Hyundai u Češkoj, ali u dve smene za sada umesto u tri koliko ih je bilo pre krize.

Prema proceni Blumberga, zbog zastoja u proizvodnji u Evropi će ove godine biti proizvedeno 3 miliona automobila manje nego što je to bilo planirano pre izbijanja globalne ekonomske krize, tako da će ukupni gubici evropske auto-industrije dostići 60 milijardi eura. Vlade evropskih zemalja i auto-kompanije sada traže načine da postepeno pokrenu proizvodnju, kako bi ovi gubici bili koliko god je moguće manji.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор